sunnuntai 1. marraskuuta 2015

Sitä sun tätä

Tähän postaukseen mahtuu nyt hurjasti asiaa.
Ainaki mää yritän saada mahtumaan :-D

Otetaas ekaksi ne valkoset virkatut säärystimet sille kaverille pyynnöstä. Ne oliki hiukan turhan naftit.
Eihän siinä mitään, kyllä niille muitaki ottajia löytyy. Tein sit tilaajalle uudet.
Tottakai, ku tilauksesta teen, niin teen kans sopivat ja mieluiset ;-)


Eli kahdet valkoset oon noita tehny, ja ihan ekat kokeilut oli tumman puna-vihreät tai jotain sinne päin :-D
Tässä koko "perhe". Isommat valkoset on siis menneet, pienemmät valkoset ja nuo tummat on edelleen kodittomien laatikossa.


Näihin siis löytyy ohje Nemiran Nurkkauksesta.

*******************************************

Seuraavaksi voisin kertoa siitä edellisessä postauksessa näyttämästäni vihkosta, jonka ostin itselleni käsitöiden muistiinpanoja ja kirjanpitoa varten.


Ajattelin, että tuo pinkki vihko sopii mun puhelimen kans yhteen :-D


Paitsi, että jotain tuo vihko vielä tarttee. Vois sit vaikka kuskata laukussa mukana, ku sointuis kunnolla puhelimeen :-D



Noni! Mätsää ihan täydellisesti!
:-D

****************************************

Ja mitäs seuraavaksi?

Viime kevään SNY-kierroksella Susanna maalta lähetti mulle tämmösen kivan paketin:



Hän kertoi ajatelleensa tällä meidän lapsia. No, milläs mallilla tämä pipopaketti on nyt?



Näin se vain 8v otti ja rupes pyörittelemään silmukoita puikoille <3
Ihan on pojalla kuitenkin realistiset tavoitteet: tässä on tuloillaan patalappu äitienpäivälahjaksi, jos se ehtii siihen mennessä valmiiksi :-D
<3

*****************************************

Ja sitte vielä semmonen pienoista ketutusta aiheuttanut tapahtuma.
Äsken tuossa istuin kutomassa kummipojalle mustaa sukkaa 7 Veikasta. Eka sukka oli melkein valmis. Kärkikavennuksien kohdalla kävikin yhtäkkiä näin:


Mun ainoat 3,5mm sukkikset! Ja toinenki sukka pitäs saada tehtyä!
Ainoa mahdollinen vaihtoehto puikoiksi mun varastosta löytyisi pyöreäpäiset pyöröpuikot. Eihän niillä voi tehä, ku tulee ihan erilaista käsialaa ku noilla cubicseilla :-D

No eipä voi nyt tähän hätään mitään. Sain mää noilla tuon yhden sukan kuitenki väkerrettyä valmiiksi.
Keskiviikkona oli tarkotus ajella muutenki mutka Haukiputaalla, ja sielläpä näyttää Käsityökauppa Ilossa olevan just näitä puikkoja! Ja paljon muutakin ;-)

*************************************

Lopuksi vielä yks värifiilistelykuva!
Tuossa sohvalla eilen istuskellessani katselin ajatuksissani alaspäin, lattiaa kohti. Yhtäkkiä havahduin ja huomasin, kuinka meidän sohva ja mun vaatteet sattuivatkin sillähetkellä olemaan melkein samaa sävyä. Myös kuvassa näkyvä matto sointuu yhteen. Samoin pöydän välissä oleva jumppamatto.
Pienen, sopivan kontrastin sävyihin antaa jumpparulla ja mun tossut.
Tää oli jotenki niin seesteinen ja väreiltään kaunis hetki, että oli ihan pakko ottaa itelle muistiin tämmönen värifiilistely-inspiraatiokuva :-D


Tiiä mistä sukasta nämä värit jossain vaiheessa löytyy :-D


4 kommenttia:

  1. Sää oot kyllä ahkera! :) Mä vaan tappelen langan kanssa joka ei inspiroi mua. Taisin saada kesytettyä sen neljänteen malliin.

    VastaaPoista
  2. Toi säärystinmalli on kyllä nätti! :) Napit on ihania!

    VastaaPoista
  3. Mulla on kahdet Cubiksit ja niissä on kummassakin varapuikko, eli 6 puikkoa. Kylläpä sulla on taitava kahdeksanvuotias. Tullut äitiänsä. Mun tokaluokkalaiselta tytöltä ei onnistu vielä neulominen. Ketjusilmukkaa osaa virkata.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tais pojallakin olla vain alkuinnostusta. Sen laannuttua rupes silmukat tippuilemaan. <3
      Noista puikoista... mun ymmärtääkseni 3mm ja sitä pienemmissä on se varapuikko, ja nämä oli just 3,5mm.

      Poista

Sylillinen kiitoksia kommentistasi <3